20 februari 2011

Komma ut ur garderoben

Nu får det vara bra för idag med allt garderobs stök. Jag var ganska frusen när jag kom hem från Stora Systers match som till slut slutade 4-0. Fröken Bengtsson var nöjd med sin insats för dagen och tyckte det kändes bra att spela match med sitt nya lag.

Min säng såg så varm och inbjudande ut och den kallade på mig - Kom, kom och värm dig!! Vem kan motså det? Inte jag i alla fall och det kändes gudomligt att krypa ner och värma sig en stund (som blev 1 timme i slutändan).

Jackor, kavajer är på plats samt Makens byxor, vilka nu hänger prydligt och fint!

Resten av dagen har vi tillbringat i garderoben och skruvat och skruvat. En del kläder är på plats men det saknas en hel del inredning. Det är svårt att köpa allt på en gång eftersom vi inte visste riktigt hur det skulle bli. Men nu vet vi! Det blir någon vända till IKEA till innan den sidan av garderoben är klar. Sedan återstår andra väggen där vi ska försöka få till en hylla med ytterligare en stång för upphänging. Naturligtvis blir det lite korgar, krokar och småfix innan allt är klart. Nästa helg kanske...

2 kommentarer:

  1. Det var ju inte alls så litet och vad bra det blev. Smart byxhängare. Jag önskar också att vi hade utrymme för något liknande, kanske dags att kast ut en unge och göra om ett rum till "walk-in closet" ;)

    Kram F

    SvaraRadera
  2. Prydligt a lá Bengtsson!
    Byxhängaren verkar kanon!
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina