22 februari 2011

Noggran vs. Slarvig

Så fina tänder Stora Syster har fått! Tyvärr vill hon inte ställa upp på bild nu så det kommer senare.
Middagen är avklarad och Maken är iväg på Hornbach för att inhandla hyllor till garderoben. Det tar aldrig slut känns det som... men det gör det tillslut. Jag ska verkligen inte gnälla för Maken gör allting ordentligt och det blir alltid bra. Vi är ganska noggranna bägge två och det är tur. Tänk om en hade varit noggrann och den andra hade varit slarvig vilket kan innebära problem. Oftast påbörjas inte nästa projekt förrän det förra är färdigt, ända till sist listen. Ni vet hur det kan vara, den sista listen blir aldrig ditsatt. Jag hade retat ihjäl mig på det. Ingen annan ser det men vetskapen om att den saknas är tillräcklig för mig. Det är aldrig något som jag ser hemma hos någon annan, om någon list eller dylikt saknas. Det är ju upp till var och en, eller hur?
Hur brukar det vara hemma hos er när ni renoverar?
Är ni alltid rörande överens?
Är det alltid en som bestämmer hur det ska vara?


Ännu ett fång av tulpaner, allt för att piffa upp vardagen och vår renoveringsröra

7 kommentarer:

  1. Ha,ha vi är alltid rörande överens i början sen mot slutet brukar det bli en hel del diskussioner.
    Hoppas maken hittar vad ni söker på Hornbach så att sista listen snart kan sättas!
    Kram

    SvaraRadera
  2. min make kan vara lite stressad och slarvig ibland när vi gör nåt. han har så bråttom...då kan jag få avsluta det hela...

    kramar

    SvaraRadera
  3. Vi är faktiskt oftast överens och Benny gör saker och ting färdigt. Han påbörjar inte något nytt förrän det gamla är avslutat...det kan vara lite jobbigt ibland, men det är bra att han står på sig!!!!!

    SvaraRadera
  4. Vi brukar ha en list kvar! ;)

    SvaraRadera
  5. När det kommer till renovering av hemmet så är vi lika noggranna båda två. Varje enskilt renoveringsprojekt avslutas innan nytt påbörjas. Allt görs av oss själva. Maken är petig för även sånt som inte syns (under golv, i tak o s v) görs ordentligt.
    När det kommer till färgval och inredning har maken, tyvärr, inte samma smak som mig men jag brukar få som jag vill. Lite kvinnlig list (kalla det tjat) och vips så har han samma smak som mig ;D
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vi är nog alltid överens om hur det ska se ut och bli och har noga diskuterat fram saken innan. Här händer inga förhastade saker. Det där med att göra klart en sak gör vi nog också, fast vi har en list som väntat länge.........hmm.

    Ha en bra dag!

    Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera
  7. Vi är oftast överens och båda väldigt noggranna.
    Sista listen kommer alltid på plats och under renoveringens gång kommer vi allt som oftast på annat som kan förändras. Ekorrhjul :)
    Kul med storasysters tänder. Vi är i startgroparna vad gäller tandställning. Storebror har blivit röntgad och nu väntar vi på besked om vilken typ av tandställning det ska bli. Inget kul alls men vi peppar honom så gott det går. Kram Kristina

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina