30 april 2016

Valborgsmässoafton

Idag är det dax att fira in våren.
Vi brukar starta upp vår grillsäsong på Valborgsmässoafton.
Ibland är det fint väder och ibland så regnar det.
Men vi hade tur idag och det var skapligt väder
så Maken kunde stå utomhus och grilla.

I sedvanlig ordning så cyklade Maken iväg och handlade frukostbullar.
Ingen lördagsfrukost utan nybakade bullar och som pricken över i:et
så var vi alla fyra samlade och åt frukost tillsammans!

Stora Syster hade seriematch idag och hon begav sig vid lunchtid.
Maken och jag fixade lite småärenden och sedan var det
pyssel och stök inför kvällens gäster. Jag bestämde mig för att stanna hemma
och skippa dagens fotbollsmatch. Jag vill gärna försöka se matcherna
men ibland så går det inte ihop med våra övriga aktiviteter.
Och idag var det synd att jag missade matche för enligt Maken
hade Stora Syster gjort en superbra match! 
Förhoppningsvis så blir det många andra matcher med samma goda insats.

Lille Bror skulle till sina handbollskompisar i Lund och fira Valborg och
vi skulle fira tillsammans med gamla, goda fotbollsföräldrar.
Trots att det hade varit en solig dag så var det ändå för kallt att sitta i
uterummet och äta men vi började med champagne och tapas.
Jag älskar bubbel! Det ger en känsla av lyx!

Det blev en lyckad premiärgrillning med goda såser och potatis i ugnen.
Än så länge är det vinterpotatis som gäller.
Om någon vecka så dyker nypotatisen upp i butikerna och
sen är det nästan det som gäller för hela slanten.
Vi tände på vårt egna lilla majbål och spelade Sköna Maj på Spotify!
Det blev lite Valborgsstämning ändå.

Vi spelade några omgångar frågespel på Internet.
Kahoot, har ni spelat det någon gång?
Finns hur mycket som helst och det skrattas gott åt allas försök med sina Smartphones.
Valborgsnatten led mot sitt slut och vi var ganska nöjda efter midnatt.
Disken stod och väntade på oss i köket och idag hade jag energi att ta tag i den.
Det är inte alltid det händer så det gäller att passa på.
Nu är våren officiellt invigen och så även grillsäsongen för familjen Bengtsson!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina