18 april 2016

Måndagkväll hos Irene

Det har blivit många roliga kvällar den sista tiden.
Att umgås och vara social är mysigt och ger så mycket energi.
Att göra saker som känns bra och skapar en känsla av välbehag
Det är sådant som jag vill fylla vardagarna med.

En vanlig fömiddag på jobbet, lite planering inför veckan.
Men lunchen hade lite annan inriktning, mindfulness kurs i Sankt Lars parken.
Vi skulle promenera med olika känslor och reflektera över hur vi uppfattade
omvärlden när vi hade olika känslor. Spännande!

När vi var klara med kursen så körde jag hem för jag hade en tid
inbokad hos distrikssköterskan. Jag har ett kvadratdecimeter stort bensår
som inte vill läka. Jag har försökt med en massa olika salvor och krämer
men inget hjälper. Jag hoppas på att de ska ge mig en universalsalva som
tar bort allting på några dagar. Vi får se vad som händer!

Idag var det dax att träffa min gamla barndomskamrater och det var
Irenes tur att bjuda på mat idag. Tiden går och vi träffas med jämna mellanrum
och det är alltid en massa prat om ditten och datten.


Kvällen går fort och det var dax att köra hem innan det blev för sent.

Stort tack för en mysig måndagkväll i ett blåsigt aprilväder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina