23 april 2016

Roadtrip till Karlskrona

Idag har vi inget speciellt inplanert inför kvällen.
Gårdagen var fartfylld med disco och känslan av välbefinnande
dröjer sig kvar i kroppen och jag vaknar med ett leende på läpparna
och känner mig tillfreds med livet i största allmänhet.

En frukost tillsammans med Stora Syster och pojkvän.
De hade dukat fram alla godsakerna som fanns i kylen och
det kändes lite lyxigt att sätta sig ner och det var bara att hugga in.

Stora Syster har match i Karlskrona idag och vi bestämde oss för att köra på
en liten roadtrip, för att heja fram tjejerna och samtidigt så
får Maken och jag lite tid tillsammans och kan prata ostört under en hel dag.

Det tar cirka 2 timmar att köra till Karlskrona och vi var framme två timmar
innan matchstart. Det gav oss lite tid att gå en liten sväng i centrum.
Karlskrona är en gammal vacker örlogsstad med många vackra hus och
staden har blivit uppsatt på UNESCOS kulturarvlista som en stad att bevara,
en av 14 städer i Sverige.

Fredrikskyrkan, mitt på Stortorget!

Gustav XI, mitt på Stortorget!

Efter en timmes strosande i stan styrde vi stegen mot Espresso House.
Jag älskar Espresso House och alla deras goda kakor och muffins.
Idag blev det en vanlij, och cheesecake muffins och den smakade gudomligt!

Jag hade alldeles för lite kläder på mig och jag var ganska frusen.
Det var skönt att få sitta i värmen i en liten stund och bli varm innan det var
dax för matchstart. Molnen hängde gråtunga och det kändes som om regnet
skulle komma vilken sekund som helst. Men det kom inte jättemycket regn och när det 
var dax för halvlek såsprack det upp och solen letade sig fram.
Det är en otrolig skillnad på värmen när solen är framme!

Fotbollsplanen låg precis bredvid en stor park som hette Wämöparken.
En otroligt vacker park med för tillfället ofantligt många blommande vitsippor.
Varje år blir jag lika förstummad över hur vacker naturen är när den slår ut i blom.

Matchen slutade oavgjort och båda lagen fick med sig varsin poäng med sig i matchprotokollet.

Jag har fortfarande vinterjackan på mig, trots det är nästan slutet av april månad.
April månad har verkligen inte bjudit på något varmt väder och vinterjackan får hänga med ett tag till.

Direkt efter matchen påbörjade vi resan hemåt igen.
Två timmars bilresa och vädret var inte det bästa.
Efter ett tag började det snöa och vi som precis hade bytat till sommardäck!
Det gällde att köra försiktigt!
När vi väl kom in i Skåen så blev det genast bättre väder och resten av bilfärden gick bra.
Vi lagade mat tillsammans hela familjen och för en gångs skulle så var vi
alla fyra hemma en lördagkväll. Vi inledde med god, rökt ost och rödvin!
Mumma för själen! Ost är guldkant på vardagen!
Tillsammans bestämde vi oss för att hyra en film och det blev "En underbar djävla jul".
Vi har velat se den ända sen i julas men det har inte blivit av och nu kändes det som
om vi alla ville se den. Betyget blev inte det bästa men det är rolig att ha sett den.
Dagen tar slut så småningom och så även de mysig dagarna.
Det blev mycket planerat och bestämt under dagen och det känns skönt att ha koll på läget.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina