22 april 2016

Disco Defender med Kulturklubben

Idag är det fredag och vi i ska festa loss ordentligt!
Kulturklubben ska gå på disco!
Alcazar har en discoshow som heter "Disco Defender" och
showen visas på Helsingborgs Arena.

Fredagar brukar startas med frukostfika tillsammans med arbetskamraterna.
Goda frallor med ost och marmelad, det är väldigt gott men inte så jättenyttigt.
Jag försöker dra ner på kolhydraterna men det är såå svårt.

Det blev en sen dag på jobbet, fastän jag hade tänkt att gå hem i tid och förbereda 
inför fredagens discofest. Men det blir aldrig som jag har tänkt mig.
Men vi var i god tid inför "discot" och vi minglade i en hel timme innan showen startade.


Vi mötte en del andra goda vänner och det visade sig att Yvonne och jag hade valt
samma jacka, dagen till ära. Det händer ofta att vi har köpt samma kläder
men det är inte så ofta vi går på fest tillsammans så det spelar inte så stor roll.

Ulf, Catharina och Roland laddar inför showen.

Redo att dansa loss!

Det var en väldigt fartfylld show och många gamla goda discohits.
De spelade många av deras hits blandat med en mängd kända discodängor från 80-talet.
Det blev en riktig discoshow och den sista halvtimme stod hela publiken upp 
och dansade. Det var superskoj och jag kände mig nöjd med showen.

Efter showen blev det lite mingel i foajen på Helsingborgs Arena
innan vi begav oss hemåt. Det är trots allt fredag och vi var alla
lite trötta efter en hel arbetsvecka.

En fartfylld start på helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina