25 april 2016

Movieklubben har säsonsavslutning

Idag var det säsongsavslutning på Movieklubben.
Vi strategi är att vi ska gå på bio under den mörkare delen av året
och nu börjar det bli lite ljusare på kvällarna
så nu gör vi ett upphåll under sommarmånaderna.

Vi startade upp vår Movieklubb i september förra året och
vi har hunnit med 5 gånger under vintern och det känns ganska lagom.
Idag var det min tur att välja och jag hade valt en drama thriller
med Helen Mirren i huvudrollen. Filmen heter "Eye in the Sky" och var
fylld av en massa spänning och helt klart sevärd.


Vi är fyra kvinnor som har lärt känna varandra via våra pojkar och vi umgås
även tillsammans med våra män. Nu börjar våra pojkar bli stora och vill snart
inte hänga med på våra träffar längre men det är inget hinder för oss föräldrar att fortsätta träffas.


Vi brukar gå på bio på Filmstaden Storgatan i Malmö och efteråt
så brukar vi gå på Espresso House och fika.
För mig är det tredje dagen i rad och jag försöker välja olika fika varje gång.
Det finns hur många goda kakor som helst att välja på och allt är lika gott.
Idag blev det en päron och mjölkchoklad smulpaj och jag festade till med en Frappino Caramel.
Supergott!

När de stängde så steg vi ut i regnet och kylan.
När ska det blir varmt? Vi frös som hundar alla fyra och vi nästan
småsprang till bilen för att undvika att bli helt genomblöta!
Aprilväder i ett nötskal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina