12 april 2016

Träningsrutin

Nu har jag verkligen kommit igång med träningen.
Tisdagar är det medel friskis & svettis
Onsdagar är det yoga och på torsdagar är det HIIT träningar
Det är skönt med rutiner med träningen.

Idag fortsatte vi vår workshop och dagen började med en god kopp kaffe.
Sen var det olika presentatörer under hela dagen
och det var mycket intressanta ämnen. vi avslutade vid tre snåret
för vår italienska kollegor skulle hinna med flyget hem.

Det blev lite arbetsdag kvar innan det var dax för ett träningspass.
Det känns så skönt att ha rutin på träningen och det ska mycket till
för att ändra på det schemat. Jag försöker planera min vecka efter träningen
och det börjar bli en vana. Träning är bra för kroppen och framför att
för mig som sitter ner stora delar av dagen.


När träningen är slut så njuter jag av en varm bastu och tar det lugnt.
För på vägen hem från träningen så ska jag hämta Lille Bror från hans träning
och sedan var det raka vägen och inta middag.

Resten av kvällen tillbringade vi med våra försäkringspapper.
Vi hade stämt möte med en försäkringsmäklare och tillsammans gick
vi igenom vårt pensionsskydd. Det är bara att inse att vi kommer få jobba
tills vi är 75 år med tanke på att vi blir äldre och äldre och vi är färre och färre
som ska försörja de äldre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina