4 april 2016

Vårtecken

Idag kändes det som om våren var på G!
Och min nya vårjacka åkte på imorse och det kändes inte speciellt kallt.
Det är ju april månad så vädret kan ju svänga rejält innan värmen har
kommit ordentligt. Men idag kändes det bra och jag valde den känslan.

I år så var påsken tidig. Den kan nästan inte infalla tidigare än såhär.
Det betyder att blomningen av vårlökarna inte har kommit igång riktigt.
I vår trädgård är det bara minipåskliljorna som blommar.
De vanliga påskliljorna är precis i knoppningsstadiet och de spricker snart ut
i full blomning. Jag älskar när vårlökarna blommar.
Det är ett tecken på att livscykeln fungerar och ibland borde vi människor
också gå i ide på vintern, precis som växtligheten gör.


Idag blev det en lugn morgon för mig. Jag gick här hemma och småpysslade lite innan
jag kom iväg och jag njuter av att kunna ha flexibiliteten av att komma och gå
till jobbet som det passar. Dagen har bestått av bokslutsarbete med avbrott
för 60 minuters mindfulness kurs. Idag gjorde vi något som hette "mind tapping".
Det hade en väldigt lugnande effekt på humöret och kan vara bra
att ta till i stressade situationer.

Middagen var snabblagad, rester från gårdagen. Men istället för spagetti
så gjorde jag "pasta" av strimlade morötter. 
Nyttigare och inga kalorier.
Som grädde på moset så tog jag på mig mina skor och begav mig
ut på en 45 min powerwalk. För att fylla på ännu mer med
mindfulness så läste jag några sidor min min Kate Hudson bok "Pretty Happy".

Jag känner mig nöjd med min dag och nu ska jag krypa till kojs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina