16 april 2016

Fryser som en hund

En dag i sportens tecken!
Inte för mig själv då alltså, även om det skulle behövas.
Nej, båda barnen hade aktiviteter inplanerade.
Och jag har frusti och är fortfarande kall och frusen.

Det var upp tidigt i ottan och jag var ganska sliten efter gårdagen.
Även om det inte blev så sent igår så är jag trött efter veckans arbete och
skulle önska att få sova någon timme extra men det får bli imorgon istället.

Lille Bror skulle spela Skånemästerskapen i Eslöv och vi begav oss
redan strax efter åtta. Jag tänkte i min enfald att det räckte med
sneakers utan strumpor på fötterna och en blus. Men...
En iskall idrottshall kräver lite mer kläder och jag frös som en hund.
Men killarna var coola och vann sina matcher och imorgon väntar finalen.


Idag var vi en liten naggande god supporter skara men vi vann supporterpriset!


Sista matchen var onödigt spännande och det var på håret att pojkarna vann den!

Vi var klara i Eslöv i lagom tid för att hinna köra till Borgeby och seriepremiären
för Stora Systers lag i division ett södra. Det var lite soligt när vi kom dit men
efterhand som tiden gick så mörknade det och tillslut så började det regna och blåsa rejält.


Efter några timmar i blåst och regn så var matchen slut och vi körde hem.
Och jag lovar dig att jag frös som en hund!!!
Jag svepte in mig i mitt täcke och filtar, drack hett te, duschade skålhett
men ändå så blev jag inte varm.

Nu sitter jag här i soffan och har två filtar om mig och jag är fortfarnde kall.
Det har varit en dag i sportens tecken.
En serie har avslutats och en har precis startat.
Våra barn håller oss sysselsatta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina