19 april 2016

Dax för frisören

Just nu håller jag på att att låte mitt hår växa ut lite.
Inte mycket men en kort, kort page hade varit nice med lite snelugg och
en massa lockar som kommer fram närhåret blir lite längre..
Vi får se hur det kommer se ut när det är färdigväxt.

Dagarna går snabbt men jag längtar till våren och att det blir lite varmare.
Just nu är det riktigt aprilväder, kallt och blåsigt och jag använder
fortfarande min vinterkappa. Min ljusa trenchcoat känns alldeles
för vårig och dessutom så hade jag frusit som en hund!!!

Min träning idag blev inställd, av mig då alltså.
Jag hade ett möte till klockan fem och sedan hade jag en mängd saker
som behövdes fixas till dess. Jag gillar inte när träningen blir påverkad
av att jag inte kan gå itid från jobbet. Det är svårt att få till en rutin
om jobbet hela tiden kommer ivägen. I förra veckan så kände jag mig så nöjd
över att jag äntligen hade fått in en rutin avseende träningen men
det blev inget idag iallafll. Men imrorgon är det yoga och det ska mycket till om
jag ska missa den. Men trots att jag hade mycket kvar på jobbet så fick jag
köra hem för jag hade en klipptid och det ville jag verkligen inte missa.
Det var säkert 12 veckor sedan jag klippte mig men nu när håret är lite på
utväxt så gör det inget om det är lite längre mellan klippningarna.


Jag blir alltid nöjd och glad när jag har varit hos frisören och 
det kändes ännu bättre att komma hem och familjen hade lagat middag.
Vi var hemma alla fyra och vi åt middag tillsammans.
Det händer inte allför ofta nu förr tiden så det känns extra lyxigt.

Lite telefonpyssel har sysselsatt mig under kvällen.
Jag tappade min I-phone 6 i marken innan idag och skärmen gick i 1000 bitar.
Men vår IT avdelningen löste det så jag har nu fått en sprillans ny telefon
och jag behövde fixa lite med Bank ID och lite övriga appar.

Nu ska jag gå och lägga mig.
Ögonlocken är välidgt trötta och nu går det mest på ren och skär vilja.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina