20 april 2016

Högar av papper

Onsdagar är en av min favoritdagar!
Mitt i veckan och jag har mitt yogapass inplanerat.
Jag missade förra veckans pass så idag var det extra skönt att få sträcka ut
och göra en massa solhälsningar och andra yogaställningar.

Just nu driver jag ett projekt tillsammans med några andra arbetskamrater
och vi har ett återkommande veckomöte inplanerat varje onsdag och
jag var rädd att jag inte skulle hinna till mitt yogapass.
Men jag hann i tid och dessutom i god tid.
Det händer inte alltför ofta men det är så skönt att få ligga där på yogamattan
och bara fokusera på andingen och känna lugnet sprida sig i kroppen.

Annars var det en kväll fyllda av tvätt och strykning och det känns alltid skönt
när tvättstugan är tom. Men den känslan varar bara någon minut eller så.
Sen kommer barnen med ett stort lass med smutstvätt som har legat på deras rum.
Puh, tvätt är ett evighetsarbete!
Jag startade också att sortera en STOR hög med en massa papper
om försäkringar och pensioner. Det har bara samlats på hög men efter kvällens
insats sitter allting fint insorterat i pärmar och det känns underbart.

Ute i vår trädgård blommar vår Forsythia alldeles fantastiskt vackert!
Den är som allra vackrast nu, när den är som en stor gul sol!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina