3 april 2016

Familjemiddag avrundar helgen

Det blev en bra söndag trots allt!
Min kräksjuka från gårdagen hade nästan försvunnit och kvar var 
bara ett sug i magen och huvudvärk. 
Det kändes inte så lämpligt att åka till Ystad och hälsa på min mor
och smitta ner hela sjukhuset med kräksjuka.

Det blev en snäll frukost idag, inget kaffe och inga fibrer.
Snäll havregrynsgröt med lite infrö och vatten.
Magen körde igång med en gång men det kändes ändå bättre än gårdagen.
Lille Bror och Maken skulle iväg på handbollsmatch idag igen men 
jag fick inte följa med för Lille Bror och smitta hela laget...
Vet inte om så är fallet men jag löd och stannade hemma.

Istället körde jag till Nova Lund för att hämta ut min Omaggio vas.
Den var jättefin och nu ska jag bara hitta en plats till den eftersom den är ganska så stor.
En tur inom JOY och inhandla en ny vårjacka i form av trenchcoat.
Det är den senaste trenden nu inför våren och jag har alltid velat ha en
och nu slog jag till och det var dessutom 20% rabatt på JOY, på hela sortimentet.

Vi hade bestämt med Syster Yster och Syster London att vi skulle äta middag
här hemma och enligt traditionen så äter vi alltid ugnsstekt falukorv med spagetti.
När vi växte upp så serverades det som middag ganska ofta och det är gott.
Och eftersom det inte finns falukorv i England så har det blivit så att
vi alltid äter det en gång när de är hemma och hälsar på.



Efter middagen så spelade vi ett spel som hette Las Vegas.
Ett spel där du får vara lite strategisk och smart för att vinna.


Min nya, fina Omaggio vas med pärlemoskimmer fick hedersplatsen på bordet.

Ännu en helg är slut och den blev inte riktigt som jag hade tänkt mig.
Lite typiskt att få kräksjuka nu när Syster London är och hälsar på men jag tror det
är Lille Bror som har smittat mig. Det blev inte lika mycket umgänge med
Syster London som jag hade önskat på grund av det och jag har inte
kunnat hälsa på min mamma på sjukhuset heller med risk för
att smitta ner henne. Jag kan kanske hinna med en tur en kväll i veckan.

Imorgon är det dax för Syster London att åka hem och vi andra återgår
till det vanliga vardagslunket. God natt och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina