15 april 2016

Afterwork på Kin Long med Jojoklubben

Fredag och den startas upp med frukost tillsammans med arbetskamraterna.
Goda frallor och lite snack om helgen och 
sedan är dagens igång och fullt av saker som ska fixas
innan vi kan hålla fredag och gå hem och njuta av vår ledighet.

I och med att vi äter frukost på jobbet så skippar jag frukosten hemma
och det betyder att jag får lite sovmorgon och kan sova till strax över sju.
För många låter det som en riktigt slappemorgon men normalt sett
så brukar jag gå upp kvart i sju och det är jobbigt för mig.
Jag är verkligen ingen morgonmänniska.

Nu så blommar mina påskliljor i rabatten, några veckor efter påsk men
naturen bryr sig inte om när påsken infaller utan den har sitt mönster.
I höstas så satte jag många vårlökar och jag planerade dem lite "random" i rabatten
och nu får jag skönja resultatet och det ska bli spännande och se när allting kommer upp.


Innan jag fick hålla helg så blev det ett stopp inom mataffären i småstaden.
Det behövdes fyllas på med en massa varor och det är skönt när det är påfyllt i
skafferiet igen. Kvällen skulle jag tillbringa tillsammans med väninnorna i
JOJO klubber och vi hade bokat bord på en av Sveriges bästa Kina restaurangen.
Den heter Kin Long och ligger precis vid Triangeln i Malmö och 
maten var utsökt god. Inte sådan Kina mat som du får på en liten billigare 
Kina restaurang utan riktigt Kina mat!


Röda Kina lyktor pryder taket och skapar ett rött ljus i hela lokalen.


Det fanns mycket gott att välja på ur menyn och jag valde en fiskrätt med kinesisk savoykål
och det smakade alldeles gudomligt! Vi stannade kvar till de i stort sett slängde ut oss
från restaurangen. Det var ett tag sedan vi träffades och det hade hänt mycket
och tiden gick fort när vi väl hade satt oss till bords.

Stort tack för en trevlig afton och jag ser redan framemot nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina