11 april 2016

Finance workshop

Jag startar upp veckan med en dag tillsammans med många goa vänner.
Finans workshop som efterföljs av mingel och fantastisk mat
på Slottsparkens Mat & Vin.
Jag gillar måndagar som är utöver det vanliga.
Arbetsveckan upplevs som lite kortare då.

Förmiddagen fortlöpte som vanligt innan det var dax att möta alla
finanskollegorna i vår organisation. Vi är runt 30 stycken och
vi är 50/50 från Sverige och Italien. Det är mycket kindpussar när vi träffas.
Vi svenskar kramas och sydeureopeer kindpussas, olika kulturer möts.

Restaurangbesöket var lite annorlunda.
Det serverades en mängd olika tapas i olika omgångar och till det
serverades det passande viner. Vi gick runt och minglade och
pratade hela kvällen, blandat med en quiz med plojfrågor som var i 
stort sett omöjliga att svara på.


Min italienska kollega Lisa!


Min svenska kollega Monika inväntar goda lammracks med en underbart
fantastisk rödbetsrisotto och med syrad spetskål.
Ja, du hör själv. Helt underbar mat!

Vi avrundade kvällen runt 10 tiden och vi styrde hemåt.
Jag kände mig lite lätt lullig när jag kröp till kojs men det gör inget.
Det är workshop i stort sett hela dagen imorgon med och det är inte så ansträngande..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina