10 april 2016

Byte och utrensning av garderober

Idag var det dax för vår och sommarkläderna att åka fram.
Och höst och vinterkläderna skulle plockas undan.
Det kändes lite nykommet att ta fram sommarkläderna
som har varit undanplockade i 6 månader.
Nu kan värmen och solen komma!

Det stod handbollsmatch på Lille Brors schema idag.
Och det var i Lund och redan klockan 10 med samling en stund innan.
Men det är så roligt att vara med och heja fram pojkarna och
träffa alla föräldrar och snacka lite.
Det var Lundaderby dvs. mellan H43 och Lugi och dessvärre blev det förlust med några
fjuttiga mål. Men de var inte riktigt vakna och då går det inte att spela handboll.


Hela eftermiddagen har jag pysslat med mina kläder.
Jag har gått igenom och packat ner mina höst och vinterkläder.
Och vår och sommarkläderna har blivit uppackade.
Samtidigt har jag passat på att rensa ut kläder som jag inte har använt på många år
och plagg som är för stora/för små/omoderna/urtvättade och helt enkelt tråkiga.
Jag har svårt för att skiljas från vissa kläder.
De har betytt något för mig och vissa har jag känt mig fin i och
då känns det konstigt och svårt att skiljas från dem.

Men om jag inte har använt dem på över 2-3 år, varför ska jag spara dem då?
Jag kommer inte använda dem igen och då kan kanske någon annan få glädje av dem.
När jag var klar med så fyllde jag en svart sopsäck med kläder som jag hade kasserat.
Nästan så jag skäms!

Under tiden som jag pysslade med mina kläder så var maken och Lille Bror
på Malmö Arena och tittade på svenska handbollslandslaget när de kvalade in till OS i Rio,
Och det var super spännande! Matchen avgjordes när det var 4 sekunder kvar, med en straff!!!


Vår fina söndagstradition, fika till kvällskaffet, bjöd på kanelbullar i olika varianter.
Kanelbullar är verkligen ett underskattat kaffebröd.
Det är en av mina favoriter!

En intensiv och känslosam vecka är förbi och jag önskar att det blir lite
mindre intensivt nästa vecka.

Ha en skön vecka och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina