5 april 2016

Hur tusan parkerar du?

Mitt tempo på morgonen är inte det snabbaste.
Men det är väl bara att bestämma sig för att gå upp i tid och inte
ligga kvar och dra sig i sängen. Morgonen är inte min tid på dygnet.
Jag är enormt seg och har svårt att komma ur sängen.
När jag väl kommer ur sängen så går allting i ultrarapid.
Skärpning!

Hur parkerar folk?
Om det finns målade streck på marken som vi ska ställa bilen efter,
varför ställer vi inte bilen i rutan då? Är det någon som förstår det?

Idag när jag kom till jobbet, sent som vanligt... så såg jag en parkeringsplats
på avstånd och jag körde dit för att parkera min bil.
Men de två andra som stod bredvid rutan hade verkligen tagit ut svängarna
och stod väldigt nära den rutan som jag hade tänkt ställa mig i.
Och djävulen i mig kom fram och jag trängde in min bil i rutan.
Den ena föraren får ju inte lida av det men den andra får
och då känner jag lika gott åt dig.
Parkera ordentligt för tusan!!!!

Jag har börjat använda mig av appen "Hälsa" och den räknar alla steg du tar under en dag.
En inbyggd stegräknare och det fungerar för mig för jag har alltid min
telefon i bakfickan. Och det blir en del steg under dagen.
Idag blev det en lunchpromenad och nu är vi uppe i hela två promenader...
Bara 48 kvar :-)
Men efter en dag som idag, en helt vanlig dag med en inkluderade lunchpromenad
så kom jag upp i lite drygt 8000 steg. Det är jätte mycket mer än vad jag trodde.
Jag sitter mest ner hela dagarna men det blir en del steg trots allt.
Och det är ju bra!

Efter jobbet hade jag planerat in ett 60 min Friskis & Svettis pass
och sedan snabbt iväg till Arenan i Lund för att titta på Lille Bror spela
handbollsmatch, lite av ett derby mellan Lugi P00 vs. P99.
Det gick bra för dem men de förlorade matchen men det var hårfint.

Gamla bilder från en januari match mot H43
Jag var vrålhungrig när matchen var slut så jag for direkt hem och åt resterna
från söndagens krovmiddag. Mums filibaba! Det är fortfarande en favoritmaträtt.
30 minuters meditation och sedan vanligt stök i tvättstugan.
Det är verkligen ett evighetsarbete.

Lite kvällssurf framför datorn och sen är det dax att knyta till kojs.
Resten av familjen satt bänkad framför Champions Leauge men
det kan bli för mycket sport och  jag lugnar mig tills imorgon då 
det är dax för Zlatan att spela.

God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina