1 maj 2016

1:a Maj och solen skiner från en klarblå himmel!

Vilken underbar Första Maj!
Solen har lyst ifrån en klarblå himmel och jag har varit ut i trädgården och
suttit en stund och låtit solen lysa på mig.

Vi sov ända till halv elva!!! Det var länge sedan vi sov så länge men
vi kom i säng väldigt sent och vi behövde väl sömnen.
Men vilken morgon vi fick! 
Solen sken och himmeln var helt molnfri. Det var länge sedan vi såg solen
och jag ville verkligen njuta av dagen.

Lille Bror hade tagit bussen hem från Lund och han dök upp vid kvart i tolv
under tiden som vi andra tre satt och åt frukost.
Dagens misson var en tur till Emporia och fixa med barnens nya I-phone telefoner.
De hade strulat till det med sina i-Cloud inloggningar och vi hade
verkligen försökt att ordna med det själv men vi är inte speciellt duktiga på telefonteknik.
Det ska liksom bara fungera!

Stora Syster fick en I-phone 6 i guld! Jättefin!
Vi var snabba på Emporia för Stora Syster skulle till Lund på Första Maj fika
och jag ville hem och sätta mig i trädgården och njuta av solen.
Solen är så efterlängtad! Jag kan inte komma ihåg att jag har längtat så efter
solen som jag har gjort denna våren. Det måste vara för att det har varit så kallt!


Vi har grillat idag med! Barnen ville ha grillat och nu när vi har "dammat" av 
grillen så är det bara att tuta och köra! Jag vet att många grillar året runt men
jag vill ha det lite säsongsbetonat. Jag gillar att det är säsong. Det blir inte
så uttjatat och så får jag längta lite. När sommaren är över så är jag ganska trött på
grillat, olika röror och varianter på såser och sallader. Då vill jag ha en mustig 
köttgryta med ris och andra varianter på grönsaker.

Idag så blev söndagsfikan resterna från gårdagens äpple, och fröpaj.
En annorlunda men enormt smakrik och god äpplepaj med vaniljgrädde.
Jag vet inte om den är nyttigare med alla fröna men det kändes som det iallafall,
om äpplepaj nu kan vara nyttig.
Imorgon är det måndag och uppstart av en ny vecka!
En kort sådan, endast tre arbetsdagar och sen är det helg igen.
Sådana veckor skulle jag alltid vilja ha.
Nu hoppas vi på att solen kommer stanna ett tag i allafall!
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina