24 april 2016

Lille Brors första kostym

En mysig dag tillsammans med Lille Bror.
Vi hade bestämt oss för att åka till Emporia och strosa runt i butikerna
för att leta efter en kostym till honom. Det är skolavslutning om några
veckor och han ville ha en svart kostym och någon skjorta.
På Emporia finns alla butiker under samma tak och det är smidigt.

Idag hade Stora Syster gjort goda smoothie till oss alla i familjen.
Det är så gott med smoothies men jag är alldeles för dålig på att göra det
och även alldeles för lat. Men hur svårt är det på en skala på 1-10???
Det är ett nyttigt sätt att starta dagen på!


Dagens mission var att skaffa en kostym till Lille Bror.
Han har aldrig ägt en kostym tidigare så det blir hans första.
Han ville ha en helt svart och den skulle vara lite trendig med smala byxor som
är lite kortare och till det vill han ha en skjorta och nya coola sneakers.
Nu när han slutar nian så åker alla niorna i kommunen iväg med buss till
ett okänt ställe, där det ordnas middag och dans hela natten.
Superbra initiativ! Två flugor i en smäll.
De ordnar något för ungdomarna och samtidigt så slipper de ha dem
drällandes i byn utan något speciellt att göra.
Sen är vi bjudna på några studentfester så då får han ytterligare tillfälle att använda den.

Vi lyckades hitta en snygg kostym till ett bra pris på Jack&Jones.
Och han kändes sig nöjd med sitt inköp.
När vi är på Emporia så blir det alltid ett fikabesök på Espresso House.
Idag blev det cheesecake med choklad och hasselnötter med chokladgrädde.
Supersmarrigt!


Nu har det blivit lite väl mycket godsaker de sista veckorna,
med fika och restaurangbesök. Ikväll blir det ingen söndagsfika och 
imorgon så får jag skärpa mig och fokusera på att äta rätt och träna.

Till Lille Brors stora glädje blev det även ett besök till Telenor butiken.
Barnen hade så dåliga mobiler och deras abonnemang var inte det bästa.
Dyrt utan någon större mängd surf som tog slut på en halv månad.
När vi skaffade deras gamla mobiler så surfade de inte så mycket med mobilen
men användandet av mobilen ändras hela tiden och det gäller att hänga med.


På kvällen fick Lille Bror gå mannekäng och visa sin kostym för Maken och
han blev så vuxen med en gång. Jag slog min första slipsknut och jag blev ganska nöjd
men det behövs lite övning om den ska bli perfekt.

Resterande av kvällen har jag surfat på nätet och städat min dator.
Jag känner mig nöjd med min helg.
En blandad helg med en massa roliga saker blandat med vila.

Jag önskar dig en bra kommande arbetsvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina