8 augusti 2010

Semestern slut

Då är det de sista timmarna på semestern. Vädret har varit kanon och några dagar på stranden har varit tillräckligt. Det känns bra och jag har egentligen ingen ågren inför morgondagen. Vi har gjort en massa roliga saker dessa tre veckor. Vi hade ju faktiskt två veckors semester runt midsommar när vi var på Mallorca. Uterummet är praktiskt taget klart (det är alltid lite fix kvar). Vi har bestämt oss för vilket golv vi ska ha och det känns skönt och det ska inhandlas inom en snar framtid. Våra utflyktsplaner har blivit av:

  • Bakken
  • High Chaparral
  • Tyskland för att shoppa sprit
  • Österlentur
  • Fiskedag
  • Ullared

Det enda som vi hade planerat som inte blev av var en Köpenhamnstur. Det mest tragiska med denna semeser var beskedet om min mors obotliga sjukdom vilket har lagt en svart ridå över mitt humör. Mycket energi och tid har gått åt till att planera för framtiden så hennes tillvaro ska bli så bra så möjligt. Idag var jag och handlade lite till henne och vi fikade på en kopp kaffe. Hon blir så glad när man kommer och hälsar på och det kommer jag göra ofta i framtiden. Det gäller att ta vara på tiden! Puss till dig min kära mamma! Jag älskar dig!

1 kommentar:

  1. Låter som om nu haft en fin sommar men det var tråkigt att höra om din mamma. Du är klok som tar tillvara tiden som ges med henne.... Jag börjar också jobba igen i morgon. Det känns vemodigt tycker jag.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina