12 augusti 2010

Ösregnar ute

Just nu sitter jag här inomhus och det ösregnar utomhus. Det känns lite höstigt ute men det är lite tidigt för det ännu. När jag kom hem från jobbet så var huset tomt, vilket börjar bli vanligare och vanligare. Det är skönt att få en halvtimme för sig själv innan maten ska påbörjas. Kvällen har gått åt till att laga en hög med kläder och det känns så skönt när högen är slut. Jag har invigt min nya Cath Kidston plånbok som jag tycker matchar alldeles utmärkt med min nya Mulberry väska som kommer till användning när hösten kommer. Mitt förkläde och kökshanddukar är redan invigda och de fungerar ypperligt.

Kvarstår lite förberedelser inför morgondagens kräftskiva hos Syster Yster. Räkorna och kräftorna är framtagna och ska tinas. Lite pajer ska bakas, ost och kex och goda dressingar, sallader och ett snaps. Det är det samma som en svensk, perfekt kräftskiva.

Har ni hunnit med att äta några kräftor ännu?

4 kommentarer:

  1. Åh vad fina handdukar och förkläde, supersött! Plånboken var också jättefin. Vad härligt med kräftskiva, jag var på årets kräftpremiär i lördags, så gott och så kul! Hoppas er blir lika fin!

    Tack för lyckönskningarna!

    Kram Emelie

    SvaraRadera
  2. Kanske blir du inte förvånad när jag säger att handduken till vänster är snyggast...
    Men du är snygg också i nya förklädet!
    Vi skall äta kräftor i all stillhet här i kväll också och jag har lovat att INTE plocka fram hattarna!!!
    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  3. Jätte fin plånbok, alltid kul med nya accessoarer. Förklädet och handdukarna var supersöta de också, alltid roligt att laga mat med fina attiraljer.
    Hoppas ni fick en trevlig kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Riktigt fina handdukar och superfint förkläde! Gillade Kattas oxå! Fast det ser ju ut som det var Glenn vid spisen.....hehe
    Kram på ER!
    //Carin

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina