30 augusti 2010

Dukat bord hos Irene

Ikväll skulle vi äntligen få se Irenes nya hem som hon har tillsammans med sin nya man. Lolo hämtade mig och vi körde förväntansfulla till Dalby, strax utanför Lund. Det var ett jätte mysigt hus, rött trähus med vita knutar och en gigantisk trädgård. Och vilken ordning i trädgården! Vi bara pratar och pratar men idag var vi en nätt liten skara på 4 personer och vi högg in på maten med god aptit. Och när vi ska bestämma nästa träff är det aldrig någon som kommer ihåg vems tur det är att bjuda hem. Så nu har jag, ordningsman som jag är, gjort en liten lista så vi har någorlunda koll på vems tur det är. Det spelar egentligen inte så stor roll men något får vi i alla fall hänga upp turodningen på. Huvudsaken är att vi träffas. Klockan blir alltid väldigt mycket och jag inser att vi börjar bli lite äldre nu. Vi har ändå gått igenom en del tillsammans och vår historia har en del att berätta. Och sedan glömde jag kameran så det blev inga kort. Jag har nästan fotograferat alla gånger som vi träffats. Vi har hållt på med våra träffar i 16 år så det har blivit en del kort. Fantastiskt roligt att se hur vi har förändrats.
1000 tack för en trevlig kväll och jag ser redan framemot nästa gång när vi ska hem till Lolo i Åkarp.

1 kommentar:

  1. Ja, visst hade vi trevligt! Alltid kul att träffas och prata. Tiden bara rinner iväg! :) Kram på dig

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina