22 augusti 2010

Ömsom sol ömsom regn

Konstigt väder!!! Det är varmt ute och solen skiner. Pooff, så regnar det. Utan någon som helst förvarning. Söndagen inleddes med fotboll för Anton i Lund. Denna trötta svenskan kom först till matchstart och det var jag glad för. Matchen var roligt och titta på och dessutom så vann de. Mina "hålor" från gårdagen behöves fyllas och några krukor gapade tomt så jag mutade Anton att följa med mig till Plantagen. Jag hittade en del där men jag tycker det är lite för tidigt att köpa ljung så det blev lite mer sk 'höstfägring'.

Att plantera när det regnar ute är inte speciellt roligt men vad gör man inte för ordning och reda... Framsidan är klar, nästan iallafall. Några växter i sten rabatten ska bytas ut mot lavendel. Min favorit är Hidicote Blue, stor och buskig med djuplila färg.

Nu är det dax att laga middag. Det kommer bli hemlagad pizza och sedan Antons hembakade vaniljbullar till kvällsfixat. Allt från Leilas kokböcker (A Piece of Cake och One More Slice). Superfina kokböcker!

1 kommentar:

  1. Har varit och köpt blommor i dag men inte planterat dem ännu, men jag blev lite sugen nu när jag såg dina fina arrangemang!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina