29 augusti 2010

Lite av allt möjligt...

Min murgröna har fått sig en rejäl tilltufsning idag. Det har tagit några år innan den har börjat växa men nu växer den otroligt mycket varje säsong. Man får gå åt den med stora släggan för att få den i ett skick som är hanterbart. Mycket jobb men den pryder väggen som den växer mot.
Det har även blivit en trip till Nova Lund och shoppat, både till Emma och Anton men inget till mig :-( Jag har ingen ro att gå och kolla i affärerna när barnen är med. Jag vill helst av allt gå själv och flanera.
Dagens höjdpunkt är att Emmas fotbolls lag vann sin första match i serien, Hipp, hipp hurra! Dagens minus (enligt Emma då alltså) är att Emma inte spelade eftersom hon är kraftigt förkyld. Och hon har varit så vänlig att ge det till mig! Jag har även hittat några svarta krukor och jag har planterat mitt uppgrävda gräs i dom. Det ser väldigt risigt ut nu (därav inga bilder) och jag får se ifall det repar sig. Hoppas, hoppas. Anton har bakat en sockerkaka helt själv. Han är super dukigt och nu ska vi vara så duktiga och äta lite av den. Mumsigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina