5 augusti 2010

Dagarna swischar förbi

Snart är semestern slut för denna gången. På måndag börjar jobbet igen. Lite ågren har jag allt när man vet att man ska arbeta ett helt år innan det kommer en ny varm sommar som man får njuta av. Jag ska inte klaga för jag har ett roligt jobb och jag tycker om årstids skiftningarna och alla olika högtider som kommer. Idag har vi haft ett sk vård möte med kommunen om hur vi ska lösa det för min mamma. Vi får ta en sak i taget. Just nu har det mest akuta blivit löst och resten får vi ta efter hand. Vi har även varit en tur till Hornbach och kollat in golv till uterummet. Det finns inte så mycket och välja på i vårt fall. Vi har lite diskutioner kvar innan vi är redo att ta ett beslut om vilket golv det blir. Nu ikväll har jag plockat solvarma körsbär hos grannen. De är godast när de plockas direkt från träden.
God kväll på er kära vänner!

2 kommentarer:

  1. Jobb på måndag, samma här. Fast jag ser fram emot hösten faktiskt. Mysiga kvällar i soffan med en bra film på tv, höstgrytor som puttrar på spisen och spelkvällar med vänner. Har läst dina inlägg om din mamma och jag känner så med dig. Det känns att även vi blir äldre och när det gäller våra föräldrar vill vi inte ta över ansvaret. Inte jag i allafall. Jag vill att de ska vara de starka, de ska vara dem som jag kan luta mig emot när det blir förmycket. Fast det är bara att gilla läget. Det är dags att betala tillbaks, det klarar vi för att vi måste. Men inte är det kul. Dina inlägg handlar ofta om goda vänner, tag hjälp av dem, prata av dig, passa på att göra ngt trevligt. Då orkar du nog mera. Styrekramar från Kristina:)

    SvaraRadera
  2. hej syster.
    Ser fram emot att komma hem till sverige. Hoppas varmen haller sig. Ullared verkade sisadar. Jag far ta dig till bicester village utanfor oxford nar du kommer pa nasta besok. dar kan man handla...
    Kram syster london

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina