1 november 2013

Lyckad kombination

Fredag och fredagsmys!
Efter en lång vecka så är det fredag och det känns skönt.
Extra skönt idag och jag längtar till 2 lediga dagar.
 
Denna vecka har jag kört bil till jobbet för att Lille Bror
skulle slippa åka buss på morgonen men idag fick han göra det.
Jag var helt slut när jag vaknade och huvudvärken
som har varit en ständig följeslagare hela veckan var extra seg idag.
Men Lille Bror blev överlycklig för att fick åka buss.
Han kände sig stor och vuxen och han klarade galant.
Det är roligt när barnen tar dessa stegen.
De växer så i sin självkänsla och får lite tillit till sig själv.
 
Min tanke var att jag skulle gå hem tidigt från jobbet idag.
Planen var redan vid 15 tiden men då ska man inte
börja rota i nya saker vid halv tre för då är det dömt att misslyckas...
Så med det sagt hann klockan bli över fyra innan jag körde hem.
 
Inom affären och handlade helgmaten.
Av någon anledning brukar det blir kyckling på fredagar
eller biff av något slag och anledningen är att det går fort att tillaga.
En annan lyckad kombo är mozzarella och soltorkade tomater.
Det brukar bli lyckat och idag var inget undantag.
 

I affären hittade jag en kokbok som jag tyckte såg intressant ut.
Arla hade gett ut en ny kokbok med inriktning på årstiderna och först ut var höstmaten.
Jag gillar årstidena och kunna utnyttja de råvaror som är som bäst
just för den årstiden. Det är ett sätt att vidga sina vyer och lära sig äta ny mat
som man kanske aldrig annars hade prövat på.

 
Jag ska verkligen hålla utkick efter de andra tre utgåvorna.
När jag suttit och bläddrat i den en stund efter middagen har
vi flera goda middagar som ligger framför oss.
 
Det blev en tidigt kväll för oss alla.
Förutom Stora Syster förstås som tillsammans med några
tjejkompisar åkte till Malmö för att festa loss.

1 kommentar:

  1. Roligt att vara tillbaka igen och läsa dina fina inlägg om familj och inte minst smarriga recept. Må så gott!

    Numera Allis och Eva-Lis

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina