29 november 2013

Fredagkväll

Fredag och hela familjen är samlad.
Det har varit en tuff vecka men jag känner mig ändå nöjd.
Jag har hunnit med att förbereda lite och bakat lite bullar
och kakor in advent.
 
Idag tänkte jag göra hemmagjord pizza till middag.
Det var länge sedan och jag var sugen på den där tunna
och krispiga bottnen som det blir av mitt nya pizza recept.
Jag tog mig också tid att koka en egen tomatsås.
Det blir så mycket godare att göra egen en att köpa färdig.
Inga konserveringsmedel utan bara rena råvaror.
 
Idag är det premiär för skumtomtarna.
Jag har gått och suktat efter dem under några veckors tid men
jag vill inte påbörja julen förrän till advent.
Att handla lite julsaker, julklappar, juldukar och annat smått och gott
gör mig inget men jag tar inte fram något innan advent.
Julen blir så utdragen om jag börjar för tidigt.
 

 
Adventsstjärnorna är på plats och de är mina personliga favoriter.
De lyser upp i mörkret.
 
Hoppas du får en skön adventshelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina