9 november 2013

Blossa Dalecarlia 2013

Att stiga upp på morgonen är inte något som ligger mig varmt om hjärtat.
Jag är den mest sega person på morgonen som jag känner.
Att då gå upp och träna klockan nu är som att
bestiga Mount Everest och det känns väldigt oöverkomligt.
 
Jag hade tänkt att jag skulle gå på Yoga idag på morgonen
men jag sätter inte väckarklockan på ringning.
Vaknar jag så är det bra men om jag inte gör det så får träningen utebli.
Men idag så vaknade jag redan klockan sju av att regnet smattrade mot fönsterblecket
och ändå så struntade jag i att gå upp.
Jag drog täcket över huvudet istället och somnade om.
Så det blev ingen Yoga för min del idag heller.
 
Men jag har hunnit en sväng inom Systembolaget för att införskaffa
årets Blossa Glögg. Den heter Dalecarlia, vilket är latin för Dalarna.
Flaskan är ursnygg och det är nog lite det som drar köpsuget.
Det ska bli spännande att smaka den men inte ännu.
Det för någon vecka till innan det är dax.
Inte före Stora Syster födelsedag, där brukar jag dra gränsen för julen.
 
 
Tillsammans med Lille Bror har jag bakat tekakor.
De hann precis bli färdiga innan jag fick köra iväg till Lille Brors handbollsmatch.
Nu är serien i full gång med match varje helg och det är roligt att vara med
och se hur det går för dem. Idag blev det vinst och två nya poäng till tabellen.
 
 
Nu har vi precis fikat på varsin god tekaka och vi ska börja styla om inför kvällens
middag i Lomma. Då kommer vi sätta oss till dukat bord hos Familjen Nilehn
och det ska blir både gott och trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina