24 november 2013

Lugn avslutning på helgen


Söndag och lugnt och skönt.
Mysig dag och inget på agenda förrän på kvällskvisten
Att ta det lugnt och lufsa runt i myskläder hela dagen.
Det är som balsam för själen.

Att lufsa runt i myskläder händer väldigt sällan för mig.
Oftast står det något på agendan som ska fixas med
och det gjorde det i och för sig idag med men inte förrän på kvällen.
 
Kvällarna rinner förbi och det har varit svårt att hinna med
hemmet och hushållet i den omfattningen som jag vill.
Jag trivs i mitt hem och när jag får dessa mellandagar
njuter jag även om jag bara fick stå och vika tvätt hela dagen.
Två veckors tvätt låg i tvättstugan och bara väntade på mig.
Varje gång det händer så lovar jag mig själv att
det inte ska hända fler gånger men innerst inne vet jag att
det bara är att ljuga för mig själv.
 
Middagen blev en repris från gårdagen och det var lika gott idag.
Min god vännina Mia kom och hämtade mig och så begav
vi oss intill Lund för att slå oss ner i biosalongen.
Dagens film var Anna Odells film, Återträffen.
 
 
Det är en väldigt stark film och den lämnar ingen oberörd.
Den är klart sevärd med ett starkt budskap, ingen är oskyldig.
Hur många gånger har man bara stått vid sidan av sett på
när någon annan har blivit mobbad.
Efter filmen styrde vi stegen till restaurang Café Finn
och drack en kopp kaffe och diskuterade och ventilerade filmen.
Den gjorde ett starkt intryck på oss alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina