17 november 2013

Kära dotter 19 år

Ännu ett år har passerat förbi.
Idag är det Stora Systers tur att fylla år och hela 19 år har passerat.
Nu befinner hon sig mellan tonårslivet och vuxenlivet
och det är en stor omställning som man ska hantera, både som barn och som vuxen.

Lille Bror sov över hos en kompis och vi hade varit på fest
så tillsammans med Stora Syster hade vi bestämt att vi inte
skulle sjunga för henne vid sängen.
Istället ordnande vi med en stor frukost buffe och
Lille Bror kom hem vid halv elva tiden och
han hade gjort sin present som en liten skattjakt
med en massa ledtrådar och gåtor som hon skulle svara på.
Det blev väldigt uppskattat och det känns lite extra i hjärtegropen
hos mig när jag ser hur de ställer upp för varandra och
försöker göra det lite speciellt.

Frukosten dukades fram och vi satt ner länge och pratade och mös.
Familjen Fonsmark dök upp och skulle hämta sina beställda New body kläder.
Alltid lika trevligt att träffas och prata.
Tillsammans gjorde vi sedan stora rycket
med matlagning, städning och dukning och vi hann.


Vi blev inte så många eftersom stora delar hade drabbats av maginfluensa.
Chicken Faijitas, böntacos och quesidilla stod på meny tillsammans med massor av grönsaker.


Vi hade köpt en Odd Molly kofta i present.
Den har varit efterlängtad och det är roligt att kunna ge presenter
som de verkligen har suktat efter.
Hon fick ett par fina, fina Hollister mjukisbyxor, rengöringsprodukter och
lite annat smått och gott.
Dagens tårta var en valnötstårta med chokladfyllning.
jag är inte så duktig på att dekorera tårta och jag funderar på att köpa
en gräddsifon. Jag ska nog surfa runt lite på hemsidor
och se ifall jag hittar några bra tips på vilken som kan vara värd sitt pris.

Gästerna körde hem vid sju tiden och vi röjde undan och
sedan var vi trötta och slappade i soffan en stund innan vi gick och la oss.
Det är mycket som pågår hela tiden och det är svårt att hinna
med allt som vi vill göra.
Just nu är jag trött av att jobba för mycket.
Jag längtar till jul och ledighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina