11 november 2013

Handbollsderby

Ny vecka med nya friska tag!
Mörkret suger tag i oss nu och jag känner att tröttheten
tar tag i mig på ett annat vis.
Det är viktigt att få lite dagsljus varje dag för att vi 
ska hålla oss pigga och friska.

Jag läste i tidningen imorse att dagsljuset har större betydelse för vår hälsa
än vad vi tidigare trott. De hade gjort en stor studie i England
med flera tusen deltagare där de hade mätt deras sömn
och jämfört med varandra. De personer som sov dåligt
och inte fick en daglig dos av dagsljus hade större risk att
hamna i en depression än de övriga.
Och tydligen så var risken större än vad man tidigare trott.

Så med den färska nyheten bestämde jag mig kvickt och lätt
att jag skulle ta cykeln till jobbet.
Jag måste villigt erkänna att det tog emot och det gjorde det ännu
mer när jag skulle cykla hem i kvällsmörkret.
Men när jag väl har påbörjat trampandet så "rullar" det på.

En snabb middag och sedan iväg till handbollsmetropolen Lund
för att kolla in kvällen handbollsderby mellan H43 och Lugi.
Jag hade väntat mig en vinst av Lugi men gör man bara
2 mål de sista 15 minuterna så kan man inte räkna med att vinna
utan man får nöja sig med oavgjort...



Ljudnivån var HÖG, precis som det ska vara när det är derby.
När resultatet hade sjunkit in så var vi hemma och vi slog oss ner i soffa
med en kopp kaffe och vi hann med att se avslutningen av Fotbollsgalan.
Zlatan plockade hem guldbollen igen, för 8 gången.
Han är helt fenomenal!!!

Annars är det intet nytt på fronten.
Lite pyssel inför helgens kalas men annars ganska lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina