28 november 2013

Adventsljus

Långa, långa dagar på jobbet!
Nu längtar jag till julledigheten.
I år är julafton en tisdag vilket innebär att jag är ledig från
lördag innan tom annandag jul.
Dessutom tänker jag ta ledigt torsdag och fredag innan jul.
Det har jag gjort de sista åren och det är super, duper skönt.
 
Hemma från jobbet vid halv åtta tiden.
Jag fortsatte med att förbereda inför advent.
Maken tog ner jullådorna från vinden och jag började
botanisera i dem för att se vad som gömmer sig i lådor.
Jag har jätte mycket julpynt men det är mycket som är gammalt
och det får åka ner i lådorna igen.
Jag har inte så mycket julpynt framme utan fokuserar på blommor,
ljus och dukar och jag är glad för det röda. Många har bara vitt
och jag tycker det är fint men av någon anledning så blir det
inte så bra hemma hos mig.
 
Jag har hittat två fina adventsljus som jag väljer mellan.
Det är lite tjusningen att tända det varje kväll och se hur dagarna närmar sig.
När barnen var små så var det ett måste att tända det
och de satt och tittade på det med stora ögon.
De kunde bokstavligt se hur det närmade sig julafton. 
 

Mitt mål är att ha allt julpyntet klart till på lördag så jag kan
njuta av den första advensthelgen.
Förmodligen kommer det bli något nytt i julpynt väg.
Jag har redan funderat på att handla en elfluga, en svart hade gjort sig fin hemma hos mig.
Kanske i födelsedagspresent...

2 kommentarer:

  1. Hoppas du fick en mysig första advent Cina!
    Vad i herrans namn är en elfluga??
    Kram C

    SvaraRadera
  2. Hej Carin,
    Klistra in länken i din browser så får du upp en massa bilder på en elfluga. De är jätte fina!
    Kram

    https://www.google.se/search?q=eldfluga+svart&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=o1OcUt-lDsqGywOY94HIAg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1680&bih=956#q=elfluga+svart&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=SQWoGau8ZYwuLM%3A%3Bo2gkFQa9MtayFM%3Bhttp%253A%252F%252Fstatic5.cdn.newhome.se%252Fimage%252Fcache%252FelfluganGrande_grey_800-800x800.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.newhome.se%252FElflugan_Grande_Antracit%3B800%3B800

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina