5 november 2013

U-Cross

Nu börjar det lugna ner sig lite på jobb fronten.
Det innebär att jag hinner åka och träna ikväll.
Det är nog 3 veckor sedan jag var iväg och tränade.
Och jag längtar efter att ta ut mig.

Redan igår kväll bokade jag in mig på ett pass.
Det var något som heter U-cross och jag
har ingen aning om vad jag hade gett mig in på.
Min tanke var att jag gör så gott jag kan
och så får det vara bra med det.
Jag cyklar trots allt till jobbet varje dag
och det är den där livsviktiga vardagsmotionen som vi
alla ska försöka lägga vårt energi på.
All forskning säger att det är bättre att röra på sig
minst 30 minuter om dagen än träna som en galning 1 gång i veckan.

Nu är det lite strukturerings arbete som gäller på jobbet.
Det mesta med budgeten är i hamn och nu kan vi
pusta ut lite innan det sätter igång igen.


Ingen i familjen ville ha någon middag idag.
Ingen var helt enkelt hungrig.
Jag tog en snabb tallrik fil med min gooooda müsli
och det var precis lagom innan träningen.

Lille Bror var full av glädje när han kom hem från träningen idag.
Hans handbollslag hade blivit inbjudna till en cup i Grekland
under påsken nästa år. Han jublade av var helt stollig och sprudlade.

Annars har min dag var en lugn dag med lite av varje.
Och det känns skönt att gå och lägga sig nu.
Minst 7 timmars sömn varje natt annars fungerar jag inte optimalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina