6 november 2013

Rena och mjuka fingrar

Lillelördag - Har ni hört det uttrycket någon gång förut?
När jag var yngre, många, många år yngre
så brukade jag gå ut och festa på onsdagar
och komma hem sent och ändå så var jag uppe
och gick iväg till skolan/jobbet på morgonen.
Det hade jag aldrig orkat idag!

En skön cykeltur på morgonen idag gjorde att min morgon blev alldeles underbart skönt.
Höstsolen var vacker och det kändes inte alls jobbigt att cykla till jobbet.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen.
Solen gör underverk med människors humör - i allafall mitt.

Idag har jag fyllt på mina fina flaskor i köket med tvål och handkräm.
Det behövs såhär i vintertid.
Att tvätta händerna ofta gör att risken att bli förkyld minskar radikalt men
renligheten har ett pris, jag blir så torr om händerna.
Så då passar det bra att ha handkrämen placerad alldeles bredvid.


Nu ikväll gjorde jag en rolig upptäckt.
Jag har botaniserat i min garderob och gissa vad jag hittade där.
Jo, en skinnjacka. Den hade jag alldeles glömt bort.
Och det bästa av allt var att den passade också.
Jag tycker det är ganska fint att använda en skinnjacka
över en tunn, skir blus för kontrasten blir fin.

När jag ändå var i farten så provade jag en mängd byxor.
Jag är verkligen ingen byxtjej men ändå så hänger där många par jeans och andra byxor. 
Så nu har jag provat igenom de flesta av dem och en del är för små
och andra är för stora. En del är omoderna och åker till tippen med en gång.
Andra hade jag glömt bort att jag hade.
Helt plötsligt har jag varit och shoppat i min egen garderob.
Kanon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina