19 november 2013

Tuff dag

Att bli behandlad med respekt är en förutsättning
för att jobbet ska bli bra gjort.
Att lära sig något nytt tar tid och ingen kan förvänta sig
att jag ska kunna allting från dag 1.
Det är ett orimligt krav och jag ställer inte upp på det.


Idag har jag haft möten hela dagen och en del tuffa sådana
vilka krävde mycket energi med livliga diskussioner
Hemma först vid halv åtta tiden  och då var jag ganska blöt
eftersom det hade börjat regna på vägen hem.
Det är tur att jag bara ska hem och kan byta om direkt.
Sedan direkt iväg till mormor och ta in posten.
Dagarna går fort och det är snart dax för henne att komma hem från London igen.
 
 
Men sedan var det skönt att hoppa i myskläderna och värma sig med te och fika.
Just idag var det returmötet i Play Off mellan Sverige och Portugal
och vi var ganska taggade under matchen.
Det var ju inte helt kört för Sverige att ta sig till VM i Brasilien.
Men efterhand som tiden gick så insåg vi att det var kört för Sveriges del.
Helt slut efter en tuff dag på jobbet och en tuff dag i soffan
så gick jag och la mig med en förhoppning att morgondagen skulle bli bättre.
 
Nu tar jobbet alldeles för mycket av min tid och jag är helt slut när jag kommer hem.
Det finns ingen tid att åka och träna men jag cyklar i allafall så det är bättre än inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina