27 november 2013

Julblommor inhandlade

Jag är glad över att jag har en fin familj.
Vi pratar med varandra och delar med oss av vår vardag.
Ibland är det bara vanlig vardag och ibland är det en jobbig vardag
och ibland är det en rolig vardag och sedan är det helg.
Men vi lever trots allt flest dagar i vardagen och jag känner 
mig väldigt lyckligt lottad över att vi delar med oss av vad vi känner och tycker.
Det förgyller mina dagar!

Usch, blåsten som viner över den skånska slätten är inte roligt.
Det är just under dessa perioder som jag hade önskat att jag
bodde långt inne i djupa skogen i Småland.
Det tar så mycket längre tid att cykla när det blåser...

Idag hade jag bestämt mig för att köra och handla julblommor efter jobbet.
Jag var lite sugen på Blomsterlandet eftersom jag gillade deras 
reklamblad som kom i brevlådan för någon dag sedan.
Sagt och gjort så hoppade jag direkt in i bilen när jag kom hem.
Och det fanns mycket fint där men mitt fokus idag var blommor.


Det blev mycket som följde med hem och sedan har jag tillbringat kvällen
med att plantera i krukor och pynta lite smått inför helgen.
Någon duk ligger framme och de flesta krukorna är fyllda med 
julrosor, amaryllis samt hyacinter. Det kommer bli så fint när de blommar.
Det kändes skönt att få till just det och imorgon är det 
julstjärnor och julgardiner som ska sättas upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina