14 november 2013

Bio i Lund - IRL

En dag vid köksbordet och datorn som sällskap
Jag gillar dessa dagar när jag kan sitta hemma i min ensamhet och bara jobba.
Jag får mycket mer gjort när jag sitter hemma.
Och så kan jag uträtta något ärende som behövs fixas med.
 
Upp tidigt i ottan för vi skulle ha utvecklingssamtal med Lille Bror.
Han är alltid lika nervös på vad som ska sägas och
jag kan själv komma ihåg den känslan av att sitta där och vara i fokus
för läraren och mina föräldrar satt och lyssnade på hur det
fortlöpte i skolan. Så jag vet precis hur han känner sig
men han har inget att vara nervös för.
Han sköter sig exemplarisk och jobbar på bra och sliter med sina läxor.
 
Efter samtalet styrde jag hemåt igen och slog mig ner vid datorn
och läste det ena mailet efter det andra och ringde in till en massa telefonmöten.
Den egentliga anledningen till att jag jobbade hemma idag
var att jag skulle gå till frissan och bli fin i håret.
Och det är inte alltid så lätt att få en kvällstid som passar
och då är det perfekt att kunna gå iväg att göra det under min arbetstid.
 
Kvällens happening var bio med fina vännerna.
Ann-Louise hade fått fribiljetter till en film som hette IRL - In Real Life.
Det är en ungdomsfilm som gick rakt in i mitt hjärta.
Den handlar om en kille som blir extremt mobbad i skolan
och för att värja sig mot mobbingen blev han indragen i sin datorvärld.
Jag blev mer och mer arg ju längre filmen gick
eftersom det fanns inga vuxna som försökte hjälpa honom.
Det värsta av allt är att detta försigår runt om i landets skolor
och det gör så ont i mitt hjärta när jag tänker på hur många
ungdomar som mår dåligt och inte får någon hjälp.
 
 
Efter bion unnade vi oss en kopp kaffe med go´fika.
En trevlig pratstund innan det var dax att köra hem.
 
Tack Ann-Louise för att du tänkte på oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina