26 november 2013

Julklappsfunderingar

Ännu en dag med många timmar på arbetet.
Det är trots allt roligt att jobba och kunna leverera uppgifterna i tid.
Och det känns skönt att kunna gå hem och känna sig nöjd.
Enda kruxet för tillfället är att belysningen på min framlampa
inte är den bästa och jag susar fram i mörkret.
 
Solen har varit mysig idag och den gjorde verkligen
att min dag fick en underbar start.
Det var kallt med hög luft och utandningsluften
blir helt fuktig i min jacka när jag cyklar på i högt tempo.
Men borde det inte bli lättare efterhand?
Det känns tungt att trampa och det går inte fortare.
 
Jag funderar en del på julklapparna som ska inhandlas.
Tillsammans med Syster Yster har vi bestämt att
vi inte ska handla några julklappar till varandras barn.
Det är så mycket pengar som ska disponeras under december månad.
Så med det i åtanke susar tankarna iväg på olika varianter på julklappar.
 
Det svåra bruka vara att handla till Maken eftersom
han inte brukar önska sig något speciellt.
Men i år har han faktiskt tänkt till lite och nu finns det lite olika
uppslag förutom kläder då förstås. Och i lite olika prisklasser
vilket är bra för barnen som gärna vill handla något.
 
När jag kom hem från jobbet svängde jag ihop en saffanskaka.
Den är supergod och superlätt att göra och är saftig och god.
 
 
Stora Syster kom tillslut hem från sin träning och vi fikade tillsammans.
Jag sitter här och surfar runt lite på discokläder eftersom vi ska
gå på en Discofest snart och det hade varit kanonroligt om
jag hade hittat något tidsenligt att ha på sig och framförallt en cool peruk.
Vi får se vad jag hittar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina