31 oktober 2013

Happy Hallowen

Idag är det Hallowen.
Inte att förväxla med Alla Helgons dag.
Ingen av mina barn har någonsin gått runt i husen och
försökt skrämma någon med "Trick or Treat".

Ingen i familjen skulle iväg på något ikväll
så vi hade bestämt att vi skulle äta middag tillsammans alla fyra.
Det är vardagslyx.
Men vad skulle vi äta?
Jag hade inte planerat något så det blev fria önskningar
och båda barnen önskade ugnstekt falukorv med spagetti.
 
Det är en maträtt som jag är uppvuxen med
och jag har även serverat det till mina barn.
De flesta jag känner brukar äta ugnstekt falukorv
tillsammans med potatismos men det tar för lång tid att
göra hemmagjord mos när tiden är knapp så av den
anledningen har det blivit spagetti istället.
 
Maken for iväg och handlade mat och vi lagade maten tillsammans.
Vi hann äta innan det ringde på dörren
och utanför stod ett sött lite spöke som ville busa lite med oss.
Vi erbjöd lite godis istället och han sprang iväg
glad och lycklig över att han hade fått lite godis.

 
Vi fick en riktig familjekväll.
Lille Bror ville spela spel och det kunde vi andra ställa upp på.
Det är inte ofta vi spelar spel dels för att vi inte hinner och
dels för att vi inte är speciellt roade av det.
 
Jag gick och la mig med en skön och god känsla.
Det är inte ofta vi har den här familjetiden längre
när alla är så upptagna med sina olika sporter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina