12 november 2013

Ny bil

Idag är det en speciell dag för Maken.
Vi har köpt en ny bil!!!
Vad är det med män och bilar?
De blir helt stolliga över en ny bil och det har smittat av sig på Lille Bror.

En dag fylld av både det ena och det andra.
Nu är det  ganska kyligt på morgonen när jag trampar iväg på min cykel.
Men det är den mest perfekta vardagsmotionen
och det är den som man säger är den bästa av alla.
Det har jag tagit fasta på!

Idag fick Stora Syster köra Lille Bror till träningen
för Maken var iväg och inhandlade en ny bil.
Det har några månader av efterforskning tills vi har hittat 
den bilen som passar våra behov allra bäst.
Nu känns det bra och alla är nöjda.
Mest nöjd är nog Lille Bror förstås.
Han har inte gillat att vår Volvo är gammal.
Han vill ha en ny fräsig bil som är snabb och har coola faciliteter.
För mig har det ingen som helst betydelse.
Huvudsaken den rullar, är säker och att jag kan lita på den och att den är välskött.
Det är något som Maken har varit mycket duktigt på,
att hålla bilen i ett bra skick.

Jag fick se bilen först halv elva på kvällen eftersom jag hade
varit hos min goda väninna Anna och ätit den oerhört god köttgryta.
Det var ett tag sedan vi träffades och idag var vi alla utom Lolo.
Nu har vi bestämt vilken tid vi vill åka iväg och vi har tre resmål som förslag.
Nu gäller det att hitta billiga resor men som tur är finns det Google!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina