23 november 2013

Lördag med middagsgäster

Lördagmorgon och tyst och lugnt i huset.
Det börjar bli ganska vanligt nu att båda jag och Maken vaknar före båda barnen.
Jag brukar starta upp dagen med en kopp kaffe
och lite allmän planering inför vad som ligger framför oss.
Det kan vara både kortsiktigt och långsiktigt.
Det känns som det alltid är något på G.
 
 Ikväll ska vi ha gäster och det innebär att det ska lagas
mat och efterrätt samt dukning och städning.
Hela veckan har varit en tung vecka med sena kvällar på jobbet
och jag har varit helt slut när jag har kommit hem.
Det innebär att det inte har funnits tid eller ork att planera
vad vi ska äta eller dricka.
Efter lite surfande på datorn så kom jag fram till en viltgryta med massa goda
tillbehör och en äppletarte till efterrätt.


 
Jag var och inhandlade matvarorna och Maken och Lille Bror
var iväg på handbollsmatch.
Stora Syster var i Lund och fixade med kusin Rebecca.
Eftermiddagen gick i sakta mak och jag var nöjd med att gå här
hemma och laga mat och pyssla lite.
Jag kopplar av på det sättet och det kändes välbehövligt.
 
Våra kära gäster var punktliga och vi startade kvällen med lite champange.
Våra söner börjar bli stora nu och det är roligt att vi har
träffats genom vår föräldrar grupp och fortfarande håller kontakt.
 
Lite lagom efter tolvslaget kände vi oss nöjda och glada
och det kändes konstigt att önska varandra en bra jul.
Helt plötsligt gick det upp ett Liljeholmens för mig.
Det är snart jul och nästa helg ska vi börjar julstöka.
Det ser jag fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina