25 november 2013

Dax för Lussebullar

Jag måste faktiskt få lov att säga att jag tycker
att jag är dukig som fortfarande cyklar till jobbet.
Idag var det -4 grader när jag trampade iväg
men det känns faktiskt inte så kallt.
Solen var underbart vacker när det svepte över den skånska slätten.
 
Lite möte har förgyllt min arbetsdag och vi fortsätter
att strukturera upp vår avdelning och hur vi ska jobba
med de olika uppgifterna som vi måste leverera.
 
På vägen hem så styrde jag inom affären och gjorde lite stödköp
samt handlade saffran. Jag köpte flera paket för det går åt som smör i solen
under julen. Mycket mat och bakverk får en touch av saffran.
Jag är barnsligt förtjust i allt med saffran och ikväll blev
det en stor sats med Lussebullar.
 
 
Just detta recept har jag bakat i över 20 år och jag tycker det är det bästa av dem alla.
 
Stora Syster och Lille Bror hade varit på vårdcentralen tillsammans
och tagit ett blodprov och se ifall de har samma genetiska anlag som Maken.
Svaret får vi om några dagar och jag håller tummarna att
de har fått mitt anlag istället.
 
Nu fikar vi på nybakade Lussebullar och den himla tvättmaskinen
bara piper och signalerar att nu är tvätten klar att hängas upp.
Jag måste erkänna att jag inte är speciellt sugen
utan jag är mer sugen på att lägga mig i sängen och borra ner
huvudet i kudden och bara ta det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina