10 november 2013

Fars Dag med hög mysfaktor

Det har varit en lung dag idag.
Ingen stress och bara njutit av tillvaron.
Regnet har strilat ner hela dagen.
Inte mig emot, jag tycker det är skönt att få
lov att vara inomhus och bara ta det lugnt och tända ljus.
 
Vi startade upp Fars Dag med att äta en frukost med
en massa goda tillbehör och äggröra och bacon.
 
Jag och Stora Syster hade bestämt att vi skulle åka iväg
till Nova Lund och shoppa lite småsaker men hon startade upp sin
söndag med en brunch i Lund så jag fick vänta tills hon kom hem.
 
Nu känns det som om affärerna har laddat upp men en massa prylar
inför jul. Det var fullt av folk och vi gick runt och inspekterade lite
julsaker. I år kommer det inte bli så mycket nytt i julväg för min del.
Jag införskaffade en del i fjol men några nya julkulor brukar det alltid bli.
Det finns så många fina och jag tycker det är roligt att
ha mycket julpynt i granen.
 
Vi fick iallafall handlat en present till kusin Frida som precis har fyllt 18 år.
Mormor ska snart resa dit och då får hon överlämna presenterna.
I present till sin pappa hade barnen köpt en fin Herstal lykta och de överlämnade
den när vi kom hem och naturligtvis så invigde vi den.

 
Stor mysfaktor!
 
Resten av eftermiddagen har jag tillbringat i köket och tillagat en Fars Dag middag
i Mårten Gås anda. Först ut serverade jag en svampsoppa med skogschampinjoner
tillsammans med lite tryffelgrädde.

 
Sen blev det helstekt kalkon, kokt potatis, brysselkål, rödkål och gele.

 
Kvällens efterrätt blev en saftig sockerkaka innehållande keso och äpplen.

 
Nu ska jag gå och lägga mig för det drar rejält i ögonlocken.
Hoppas du har haft en skön helg och känner dig uppladdad inför
nästa veckas utmaningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina