1 oktober 2013

Kvällspromenad

Idag känner jag mig stolt över min motions prestation.
Först cyklar jag till jobbet
Sedan utökar jag min poäng med en lunch promenad
Avslutar arbetsdagen med att cykla hemåt
och sedan pricken över i:et en lååång promead med goda vänninan.
 
Igår när jag gick och la mig hade jag bestämt mig för att cykla till jobbet.
Det var ganska segt att verkligen ta cykeln
men det var superfint väder och runt 10 plusgrader
så jag hade egentligen ingen ursäkt för det.
Och jag ångrar inte mitt beslut.
Det var en underbar cykeltur!
 
Stora Syster har börjat få lite uppdrag som hjälp resurs på småstadens
förskolor och fritidshem. Idag begav hon sig till Hjärups förskola
och dagens barn var mellan 1-2 år gamla.
Det är verkligen något som passar henne som handen i handsken.
Hon är så duktig med småbarn och hennes mjuka sätt passar inom detta yrke.
Det känns bra att det börjar rulla på och hon tycker det är roligt.
 
 
Kvällens happening var en lång promenad med Anna-Lena.
Vi har träffats ett par gånger och promenerar och ventilerar
livets gåtor och problem.
Varje gång kommer vi fram till att vi är ganska lika varandra
när det gäller att planera och strukturera.
Det är nog därför vi förstår varandra så väl.
 
Annars har jag suttit här i soffan och svarat på dagens sista mail
och det känns skönt.
Det är flera månader sedan jag hade tömt min inbox så bra.
Nu har jag ganska bra koll på läget
så jag tror faktiskt att jag ska packa ihop och säga
Taco go'natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina