3 oktober 2013

Tupperware party

Homeparty är trevligt!
Det spelar egentligen inte så stor roll vad det är som säljs
utan det är konceptet som jag gillar.
Att man samlas en kväll och fikar och samtalar
samtidigt som det finns något som kanske tilltalar dig
och helt plötsligt har du förenat nytta med nöje.

 
Efter en lång dag på arbetet och en blåsig cykeltur hem
så pustade jag ut en stund i soffan.
Stora Syster arbetar varje dag som vikarie på en förskola
och sedan på kvällarna är det fotboll som gäller.
Lille Bror och Maken hade bestämt sig för en lång kvällspromenad
och det var på G ut genom dörren när jag om hem.
 
Det gjorde att jag utan dåligt samvete kunde sätta mig i soffan
och titta på Glamour och bara koppla av.
Det slutade precis lagom innan det var dax för mig att åka iväg
på Tupperware party.
Det var många,µånga år sedan jag var på ett party.
Ett tag hade alla party och vi var nog i den fasen av livet när vi
tyckte det var roligt med detta.
Numera finns det billiga och bra burkar på tex IKEA.
Men det kan vara roligt att se vad de har för nyheter.
Det blev bara en sak för mig och den heter "Easy Delight".
Deb ska tydligen fungera bra att göra omelett med den i micron
och det låter som den är perfekt att ha med sig på jobbet.
Två-tre ägg och lite vatten och sedan 3 minuter i micron.
 
Det blev några timmar av social tillvaro och mycket prat med
väninnor som jag inte hade träffat på flera år.
En trevlig och mysig kväll som har förenat nytte med nöje.
Eller kanske mest nöje...
Men det är helt OK det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina