28 oktober 2013

Stormen Simone

Måndagmorgon och jag hade bestämt mig för att cykla till jobbet.
Det visade sig vara ett ganska dumt drag.
Stormen Simone är i antågande och förväntas lamslå södra Sverige.
Men allt detta visste jag inte om imorse...
 
När jag satte mig på cykeln i morse så tänkte jag
att den där stormen kunde inte vara så farlig.
Att det bara var ett trix från medias sida.
Det var helt OK att cykla till jobbet
men efterhand som dagen fortlöpte så förstod jag
att det skulle vara ganska omöjligt att ta sig hem med cykel.
Som tur är har jag en snäll man som kom och hämtade mig.
Middag, tvätt och strykning stod på dagens schema.
Det kändes väldigt skönt att kunna krypa upp i soffan
och höra vinden vina runt husknuten.
 
Vi har plockat undan lite från trädgården så
nu är hela förrådet fullt av solsängar, loungsmöbler,
lite träd i krukor, allmänt pyssel i trädgården.
Det kändes väldigt riskablet att låta det stå kvar.
Och sedan hitta det i grannens trädgård i morgon,
nej tack, jag tror inte det.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina