26 oktober 2013

SM Slutspel F19 i Malmö

Det var trötta föräldrar som vaknade halv sju i morse.
Maken och Lille Bror skulle på sitt håll
och jag och Stora Syster skulle till Malmö
för hon skulle spela SM Slutspel för F19.
 
Samligen för Stora Syster var först vid halv tio
och det var sent om vi jämförde med Lille Brors handboll.
Om det hade gått så hade jag följt med även till Kristianstad
och tittat på handboll men det är helt omöjligt att dela på sig så
då får Maken och jag dela på oss istället.
 
Det var en nervös Stora Syster idag när de steg in på planen.
Deras lag har i stort sett gått obesgrade genom hela serien
och oavsett hur det går för dem under helgen har
de varit enormt duktiga.
Men när jag fick se motståndarnas laguppställning blev jag ganska sur.
Det kommer med ett lag där mer än hälften av spelararna
spelar i Damallsvenskan. Och deras målvakt är nominerad
till en av de tre bästa målvakterna i Sverige.
Varför bytar man ut stora delar av laget?
Det är inte riktigt rättvist, varken mot deras medspelare
som har spelat hela serien och så får de inte vara med i slutsplet.
Och det är inte rättvist mot Stora Systers lag som har laget intakt.
Helt plötsligt spelar de inte på lika villkor!
  
 
Tjejerna kämpade på bra och avslutade första halvlek med ett ledningsmål
och det såg bra ut. Men de orkade inte riktigt att stå emot ett allsvenskt tempo
hela vägen och tillslut blev det förlust med 1-2, vilket ändå är ett jättebra resultat!
 
Resten av eftermiddagen tillbringade vi på Emporia.
De firade 1 års jubileum och alla affärer hade 20% rabatt och det blir ju en slant.
En liten tur inom JOY för att hälsa på Yvonne och titta lite på nyheterna.
Jag behövde ett par nya stövletter och jag brukar normalt handla
på Ecco skor så vi styrde stegen dit och började prova lite.
Jag hittade tre par som jag skulle kunna tänka mig men inget av paren fanns i min storlek.
Vägg i vägg med Ecco butiken ligger Din Sko och där hittade jag ett
par som får vara ett par "sålänge" skor.
Helt OK stilmässigt och helt OK prismässigt.
Inte riktigt sådana m jag vill ha men de får duga så länge.
 
 
Nu sitter vi här i soffan och är helt slutkörda.
Barnen har gått och lagt sig för att vara utvilade inför morgondagen
för då det återigen står sport på schemat.
 
Inatt får vi skruva tillbaka klockan en timme och den timme får vi tillgodo
och kan sova en hel timme längre och det behöver vi verkligen.

1 kommentar:

  1. Verkligen dåligt av det andra laget och byta ut spelare, verkligen rädda och förlora. Kul att ni fick första målet iallafall :)
    Snygga stövletter, kul när man kan fynda!
    Ha en bra söndag! Kram

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina