11 oktober 2013

Tiden rusar förbi

Ojojoj, vad tiden har runnit i väg denna vecka!
Det har varit långa kvällar på jobbet
och jobbet har fortsatt på kvällen här hemma ytterligare några timmar.
Det tar på krafterna!
 
Just denna vecka är alltid ganska kaotisk på jobbet.
Tre stora rapporter och sammanställningar ska vara färdiga och timmarna räcker inte till riktigt.
Jag har trots sena kvällar cyklat till jobbet
och det har varit becksvart när jag har cyklat hem på kvällen.
Men det är en upplyst cykelväg och jag har
ju en lampa på cykeln så det är ingen ursäkt att inte cykla.
 
I onsdags så var jag trött och orkade inte sitta kvar länge på jobbet
så jag och Stora Syster bestämde oss för att åka en tur till Emporia.
Jag var sugen att kolla in lite skor och stövletter.
Jag har spanat in en JÄTTE fin stövlett på Ecco och jag provade den
men den fanns inte i min storlek. Jag får helt enkelt leta vidare i en annan Ecco butik.

Stora Syster behövde köpa ett par inneskor som hon kan ha när hon arbetar på dagis.
Naturligtvis gick vi en tur inom Hollister och suktade lite.
Jag tycker de har så fiina kläder, både till tjejer och killar.
Det fanns mycket som Stora Syster ville ha men framförallt en jacka
och det förstår jag för den skulle jag också kunna tänka mig.

 
På torsdagen så blev jag serverade en underbart god middag av Lille Bror.
Han ville öva på att laga köttbullar eftersom de hade
ett praktiskt prov i hemkunskapen dagen efter.
Hemmalagade köttbullar med kokt potatis och gräddsås
är svensk husmanskost i ett nötskal.
Ännu bättre när de är lagade av Lille Bror.
 
Och helt plötsligt är det fredag.
Jag hade som föresats att gå hem tidigt men det grusades helt.
Det hade börja skymma lite innan jag susade hem på min cykel.
Inom affären och handla lite fredagsmat,
kött, hasselbackspotatis, beasås och god sallad.
Perfekt fredagsmiddag i all enkelhet.
 
Vi hann precis äta klart innan dagens happening började på TV.
Sverige - Österrike i VM kval match.
Ojojoj, vilken rysare det blev men det blev vinst tillslut!
Zlatan är kung!!!
 
 
Det blev en skön kväll och väldigt välbehövlig efter en veckas hårt arbete.
Nu är det vila på schemat, får se hur bra det lyckas...
Som vanligt brukar det bli väldigt fullt i schemat ändå.
 
Ha en skön fredagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina