2 oktober 2013

Vantarna är på!

Det gäller att smida medans järnet är varmt.
Det ordspråket passar in ganska bra på mig just nu.
Jag cyklar till Lund ganska ofta nu
och det är alldeles underbart skönt!

Morgonsolen över slätten är en ständig följeslagare
och jag blir lika förvånad varje dag hur vackert det skånska landskapet är.
Nu börjar det bli lite kyligare så vantarna åker på på morgonen.
Efter dryga 20 minuter är jag framme och
det ångar om mig när jag stiger av cykeln utanför mitt kontor.


Idag hade vi bestämt oss för att åka och provköra en bil
som Maken hade spanat in och jag vill lova dig att det var
som en dröm att köra den.
Men det är en av världens sämsta affärer att köpa en bil.
Att bara köra ut bilen genom porten kostar 1000-tals kronor.
Men vi har räknat på det och det kommer bli billigare
eftersom den nya bilen drar avsevärt mindre bensin
än den nuvarande vi har.

När vi ändå var i stan så lämnade vi av Lille Bror på hans träning
och sedan en tur till Elgiganten för att köpa ett
PS3 spel till Lille Bror.
Han blev överlycklig att vi hade ordnat med det fastän
han själv fick betala det.

Nu har vi någon timme kvar på onsdag kvällen
och den tänkte jag tillbringa i soffan tillsammans med Maken.

1 kommentar:

  1. Kul med en ny bil, jag önskar mig en ny lite mindre bil :)
    Som sagt den sjunker en del så fort man startat den men om man tjänar på de så får man inte tänka på de första :)
    Kram

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina