30 oktober 2013

Monika Zetterlund på bio


Dagarna rinner iväg.
För tillfället är det mycket jobb och inte så mycket annat.
Energin börjar ta slut och det gäller att vila mellan varven.
 
Min vännina Nettan frågade mig och jag ville följa med på bio.
Och jag är väldigt glad att jag svarade JA!
Det visade sig vara en riktigt vinstlott.
 
Jobbet idag var inte som vanligt utan idag var det en stor workshop med mycket diskussioner.
Vi satt i ett konf rum hela dagen och när dagen var slut insåg jag
att det hade börjat bli mörkt redan vid fem tiden.
Nettan och hennes mamma kom och hämtade mig på jobbet.
Det var lyx att kunna sjunka ner i biostolen
och bara försvinna in i en annan värld.
Den världen var Monika Zetterlunds
och i nästan två timmar satt jag och njöt.


 
Väl hemma från biografen slog jag mig ner i soffan
tillsammans med Maken och Stora Syster.
Lille Bror var i hos en handbollskompis i Lund.
 
Huvudvärken har varit en ständig följeslagare i några dagar nu
och jag gick och la mig för att försöka sova bort den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina